Τέμπη: Το χάος των πρώτων ωρών μετά την τραγωδία
Αποκλειστικές ηχητικές καταγραφές αποτυπώνουν την αγωνία, την έλλειψη συντονισμού και την απελπισία των επιβατών και των συγγενών τους
Λάρισα, 1 Μαρτίου 2025 – Δύο χρόνια μετά την τραγική σύγκρουση στα Τέμπη, νέες ηχητικές καταγραφές από τις πρώτες ώρες μετά το δυστύχημα αποκαλύπτουν την πανικόβλητη ατμόσφαιρα, την αδυναμία εντοπισμού του σημείου και την αγωνία των συγγενών να μάθουν αν οι δικοί τους άνθρωποι είναι ζωντανοί.
“Έχω αίματα, δεν ξέρω πού είμαστε”
Σε κλήσεις στα κέντρα του 112 και του ΕΚΑΒ, επιβάτες με τραυματισμούς προσπαθούν να περιγράψουν το σκηνικό:
- “Το τρένο έχει καταστραφεί, βγήκα έξω αλλά έχω χτυπήσει στο κεφάλι”, αναφέρει ένας άνδρας με δυσκοιλιότητα.
- “Υπάρχει φωτιά, φοβήθηκα και απομακρύνθηκα”, λέει ένας στρατιωτικός, χωρίς να μπορεί να δώσει ακριβείς πληροφορίες για την τοποθεσία του.
Οι διασώστες αντιμετωπίζουν δυσκολίες:
- “Δεν βλέπω στίγμα από το κινητό σας”, απαντάει υπάλληλος του ΕΚΑΒ, ενώ άλλοι επιβάτες αναφέρουν ταμπέλες με την ένδειξη “Κοινότητα Τεμπών” σε αγροτικό δρόμο.
“Πού είναι τα παιδιά μας;” – Η αγωνία των συγγενών
Σε ξεχωριστές κλήσεις, γονείς και συγγενείς ζητούν απεγνωσμένα πληροφορίες:
- “Είναι η κόρη μου μέσα! Πού πάμε;”, ρωτάει ένας πατέρας που κατευθύνεται προς τη Λάρισα.
- “Μας είπαν να περιμένουμε, αλλά η μητέρα του είναι ψυχικά ασθενής”, εξηγεί μια συγγενής, αφού πρώτα της συνιστούν να καλέσει… την Πυροσβεστική.
Συντονισμός σε χάος
Οι ηχητικές καταγραφές φανερώνουν προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ φορέων:
- Το 112 δεν μπορεί να εντοπίσει ακριβείς συντεταγμένες.
- Το ΕΚΑΒ αναγνωρίζει: “Όλοι οι σταθμοί μας είναι στο σημείο, δεν έχουμε περιθώρια”.
- Συγγενείς λαμβάνουν αντιφατικές απαντήσεις από Αστυνομία και Πυροσβεστική.
“Μια νύχτα που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ”
Οι καταγραφές, που δημοσιεύονται τώρα, θυμίζουν την εφιαλτική νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, όταν 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Δύο χρόνια αργότερα, οι οικογένειες των θυμάτων και η ελληνική κοινωνία εξακολουθούν να αναζητούν απαντήσεις – και δικαιοσύνη.
Σημείωση της επεξεργασίας: Τα ηχητικά ντοκουμέντα προέρχονται από αρχειακό υλικό και έχουν δημοσιευτεί με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων.