Έναν απίθανο τρόπο έχουν επινοήσει πολλοί οδηγοί στη χώρα μας, προκειμένου να αποφεύγουν τα έξοδα που αφορούν το ΙΧ τους, δίχως να γίνονται αντιληπτοί από τις αρχές.
Με τις υψηλές τιμές στα καύσιμα και τα πάγια έξοδα (βλ. Τέλη Κυκλοφορίας, ασφάλιση και ΚΤΕΟ) να αποτελούν δυσβάστακτα βάρη για χιλιάδες οδηγούς, πολλοί επιλέγουν να θέσουν το αυτοκίνητό τους σε ακινησία.
Πρόκειται για μια διαδικασία που ολοκληρώνεται και ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας myCAR της ΑΑΔΕ, με τους οδηγούς να επιλέγουν «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» και στη συνέχεια να πληκτρολογούν -μεταξύ άλλων- τον αριθμό του οχήματος, τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό του χώρου στάθμευσης που θα βρίσκεται το όχημα.
Υπενθυμίζεται ότι για να μπορέσει να τεθεί σε ψηφιακή ακινησία ένα όχημα, ο χώρος που θα φυλάσσεται πρέπει να είναι είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος και ο ιδιοκτήτης του ΙΧ να έχει αφαιρέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας από το όχημά του.
Φυσικά, ψηφιακή ακινησία συνεπάγεται απαγόρευση τόσο κυκλοφορίας του ΙΧ όσο και παρουσία του σε δημόσιο δρόμο.
Πολλοί οδηγοί, ωστόσο, για διάφορους λόγους (π.χ. επειδή θέλουν να συνεχίσουν να κυκλοφορούν το όχημα τους, ή στη θέση που έχουν δηλώσει ότι θα φυλάσσεται το όχημα, έχουν σταθμεύσει άλλο αυτοκίνητο), το έχουν παρκαρισμένο, παράνομα, σε δημόσιο δρόμο.
Σε περίπτωση, βέβαια, ελέγχου, από τα αρμόδια όργανα, θα επιβληθεί άρση της ακινησίας, πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας, πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση, μάλιστα, υποτροπής το πρόστιμο εκτοξεύεται στις 30.000 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου του ΙΧ.
Και εδώ κάνει την εμφάνισή της μια πρακτική που καταδεικνύει το «δαιμόνιο» που είναι αναπόσπαστο χαρακτηριστικό του ελληνικού DNA. Πολλοί οδηγοί ντύνουν το δηλωμένο σε ακινησία όχημά τους, που βρίσκεται παράνομα σταθμευμένο σε δημόσιο δρόμο, με… κουκούλα, βασίζοντας τις όποιες ελπίδες τους στο γεγονός ότι οι ελεγκτικές αρχές δεν θα σηκώσουν το συγκεκριμένο αξεσουάρ προκειμένου να αποκαλύψουν την ταυτότητα του ΙΧ.
Οι δαιμόνιοι, λοιπόν, οδηγοί ευελπιστούν ότι μόλις τα αρμόδια όργανα δουν την κουκούλα θα θεωρήσουν ότι το αυτοκίνητο τυγχάνει της φροντίδας του ιδιοκτήτη του, γεγονός που θα τους απαλλάξει, ταυτόχρονα, από τον κίνδυνο να θεωρηθεί το ΙΧ εγκαταλελειμμένο (εφόσον βρίσκεται για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ίδιο σημείο).
Δεν πρέπει, βέβαια, να ξεχνάμε ότι η πολύμηνη παρουσία οχήματος (ακόμα και αν φέρει κουκούλα) σε ένα συγκεκριμένο σημείο ίσως εκληφθεί ως… εγκατάλειψη από κάποιον περίοικο, ο οποίος ενδέχεται να καλέσει τον εκάστοτε Δήμο προκειμένου να δρομολογηθούν οι διαδικασίες απομάκρυνσής του από το σημείο.
Όπως είναι κατανοητό, σε αυτή την περίπτωση ο δαιμόνιος ιδιοκτήτης του ΙΧ κινδυνεύει να μετανιώσει πικρά την απόφασή του να παραβιάσει τη νομοθεσία.