Έλενα Ακρίτα vs καθηγήτρια: Ο εθνικός διάλογος για τον ΑμεΑ μαθητή που περπάτησε στην παρέλαση
Η ανάρτηση της Έλενας Ακρίτα για τον ΑμεΑ μαθητή που σηκώθηκε από το αμαξίδιο και περπάτησε υποβασταζόμενος στην παρέλαση της Λαμίας προκάλεσε έντονη αντιπαράθεση – με την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του παιδιού να απαντά αμέσως και να χαρακτηρίζει τα λεγόμενά της «απαράδεκτα».
«Αποτρόπαιο δείγμα μισαναπηρισμού» – Η θέση της Ακρίτα
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έκανε σοκαριστικό ποστ στο Facebook, καταγγέλλοντας τον τρόπο μετάδοσης του γεγονότος από τα ΜΜΕ:
«Με ρίγη εθνικής συνείδησης υποδέχτηκαν έντυπα και ιστοσελίδες το περιστατικό με τον ΑμεΑ μαθητή που σηκώθηκε από το αμαξίδιο. Ένα αποτρόπαιο δείγμα μισαναπηρισμού, όπου ο “αρτιμελής” είναι ανώτερος από τον “ανάπηρο”».
Γιατί το θεωρεί πρόβλημα;
- «Ο μισαναπηρισμός δεν έγκειται στην πράξη αυτή καθεαυτή, αλλά στο γεγονός ότι και σε ΑμεΑ έχει περάσει η αντίληψη ότι όρθιος τιμάς την πατρίδα σου καλύτερα».
- «Και γι’ αυτό ευθύνεται μια κοινωνία που λυσσαλέα πολεμάει την κουλτούρα της συμπερίληψης».
Στο κείμενό της, η Ακρίτα εξύβρισε ακόμη και τους αναπήρους πολέμου, ρωτώντας ειρωνικά:
«Θα περιμένουμε την επόμενη χρονιά τους εναπομείναντες ανάπηρους πολέμου, τους ήρωες που παρελαύνουν με αμαξίδια, να σηκωθούν και να περπατήσουν;».
«Ήταν επιθυμία του παιδιού!» – Η απάντηση της καθηγήτριας
Στο Πρωινό του ΑΝΤ1, η Νάντια Κουμπαράκη, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του μαθητή, απάντησε κατηγορηματικά στην Ακρίτα:
«Η ανάρτηση της κας Ακρίτα είναι απαράδεκτη, προκλητική, και ιδιαίτερα προσβλητική γιατί στο τέλος αναφέρεται και σε αναπήρους πολέμου».
Τι εξήγησε η καθηγήτρια;
- «Ήταν επιθυμία του Κωνσταντίνου να σηκωθεί. Ποτέ δεν κάνουμε κάτι αυθαίρετα».
- «Υπάρχει ψυχοκοινωνική υπηρεσία στο σχολείο. Συζητήσαμε με τους γονείς, τους ειδικούς και το ίδιο το παιδί».
- «Ακολουθούμε τις επιθυμίες των μαθητών μας. Το παιδί ήθελε να το κάνει και είχε θετική γνώμη».
Διαδίκτυο διχασμένο – Τι λένε οι χρήστες;
Το θέμα έγινε τσουβάλι ασχολίας στα social media, με χρήστες να χωρίζονται σε δύο στρατόπεδα:
Υπέρ της Ακρίτα:
- «Δεν είναι θέμα επιθυμίας, αλλά της κοινωνικής αντίληψης ότι η “ορθότητα” είναι ανώτερη».
- «Γιατί να μην παρελάσει με το αμαξίδιο; Γιατί πρέπει να σηκωθεί για να τον θεωρήσουμε “πατριώτη”;».
Υπέρ της καθηγήτριας:
- «Το παιδί ήθελε να το κάνει! Ποιος είναι η Ακρίτα να του στερήσει αυτό το δικαίωμα;».
- «Η Ακρίτα εκμεταλλεύτηκε το θέμα για πολιτική προβολή, χωρίς να ρωτήσει καν το παιδί».
Προσβάλει η Ακρίτα ή εκφράζει μια πραγματικότητα;