Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό των μελών του πληρώματος στα καράβια δεν έχει ελληνική καταγωγή, σύμφωνα με δηλώσεις του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά. Στην συνέντευξή του στο Mononews.gr, εξήγησε τους λόγους πίσω από αυτήν την κατάσταση.
Ο κ. Βαφειάς αναφέρει ότι η υψηλή αμοιβή που προσφέρεται στο πλήρωμα των καραβιών, σε συνδυασμό με την διάρκεια της εργασίας (6 μήνες εργασίας και 6 μήνες ανάπαυσης), αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των στεριανών επιχειρήσεων. Επισημαίνει ότι οι κερδίσκοντες καπετάνιοι και μηχανικοί λαμβάνουν πολύ υψηλούς μισθούς, πράγμα που καθιστά δύσκολο για τις στεριανές εταιρίες να ανταγωνιστούν σε αμοιβές.
Εκφράζοντας τον προβληματισμό του, καταλήγει ότι παρά το γεγονός ότι υπάρχουν Έλληνες που επιθυμούν να εργαστούν στη ναυτιλία, είναι περιορισμένοι σε αριθμό και δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των καραβιών. Σχολιάζει ότι η προτίμηση για άλλες εργασίες, η απόκλιση από τις θαλάσσιες δουλειές, και οι υψηλοί μισθοί συμβάλλουν στο να μην επιλέγουν οι Έλληνες αυτόν τον κλάδο εργασίας.